Bu simge hakkında çok çeşitli açıklamalar bulunmaktadır. Ancak bu açıklamaların doğruluğu olduğu gibi yanlışları da çoktur. Bu yıldız hakkındaki en doğru açıklama, onun ne iyi ne de kötü bir simge olduğudur. Onun sadece “anahtar” görevi gören bir simgeden ibaret olduğunu söylemek, en mantıklı ve elle tutulur açıklamadır.
Sembole Mührü Süleyman ya da Davud yıldızı denilmesinin sebebi şudur: Allah, şükretmesi sebebiyle tüm cinleri Hazreti Süleyman’ın emrine vermiştir. Hazreti Süleyman, Cinlerin kontrolünü ise bu sembolün olduğu ve ortasında çeşitli duaların yazılı olduğu bir yüzükle yapıyordu.
Hazreti Süleyman’a Allah tarafından verilen rüzgara ve cinlere hükmetme gücünü, büyüyle yaptığına inanan Yahudiler, Hz. Süleyman’ın kendi zamanında yasaklayarak, sakladığı büyü kitaplarını bulmuş ve bunun sonrasında da büyüyü dinlerinin bir parçası haline getirmişler ve başta İsrail olmak üzere, Yahudiler bu sembolü sahiplenmişlerdir.
Bu konu; Harut ve Marut adlı meleklerin insanlara büyüyü öğretmeleri gibi meseleler, Kur’an-ı Kerim’de Bakara Suresi 102. Ayet’inin tefsirinde geçmektedir.
Davud Yıldızı denmesinin sebebi ise Hz. Davud sebebiyledir. Hz. Davud ise Hz. Süleyman’ın babasıdır ve ikisi de peygamberdir. Peygamberliklerinin yanısıra devlet yöneticiliği de yapmışlardır. Bu sebepten ötürü Yahudiler Davud ve Süleyman peygamberi birlikte anarlar. Yahudiler bu hanedana, David ve Solomon hanedanı derler. Yahudiler dünyanın sonuna doğru, bekledikleri kurtarıcıyı Davud ve Süleyman soyundan geleceğine inanırlar.
Sion yıldızı denmesinin sebebi ise Siyonizm inancına dayandırılması sebebiyledir. Gerçek Siyonistler, köken olarak Yahudidir. Yahudilikte soy, anneden geçer. Kudüs’teki zeytindağını kutsal sayan Siyonistler, ona Sion dağı adını verirler. Siyonizm ise buradan gelmektedir. İsrail devleti’ni Siyonistlerin kurması sebebiyle, buna bazı gruplar tarafından Sion yıldızı da derler.
Barbaros Hayreddin Paşa’nın sancağını açıkladıktan sonra Mühr’ü Süleyman’ın onun sancağında ne işi olduğunu açıklamaya çalışalım. Daha önce de belirttiğim gibi bu sembol bir anahtardır. Olumsuz ya da olumlu bir etkisi tek başına yoktur. Ancak kullanıldığı yer ve amaç onun etkisini belirler. Hz. Süleyman Allah’ın izniyle rüzgara hükmeder, rüzgar onu istediği yere götürürdü. Barbaros Hayreddin Paşa, denizci olması ve rüzgarla her zaman birlikte olması sebebiyle, bu sembolü kullanarak, rüzgara karşı Hz. Süleyman’dan medet istediği de söylenen bir rivayettir.
Bu sembol öyle bir sembol ki; onu büyü, negatif enerjilerin yayılması ve ifritlerle iletişime geçmek için kullanırsanız eğer, bu simge size kötülük kapısını aralar. Yine bu simgeyi; nazar, büyü ve ifrit ve marid adı verilen güçlü ve şeytani cinlerden korunmak amacıyla yapılan elbise, yüzük gibi eşyalarda kullanırsanız eğer, size iyilik kapısını aralar.
Sadece Anadolu beyliklerinde de değil, Osmanlı’da Barbaros Hayreddin Paşa haricinde, bugün bile faaliyette olan İstanbul Üsküdar’da bulunan Valide-i Cedid Camii‘nde bile bu sembol, caminin giriş kapısının üstünde nakşedilmiş şekilde durur. Bu camii 2. Mustafa ve 3. Ahmet’in annesi olan Emetullah Râbi’a Gülnûş Sultan tarafından, Kayserili Mehmed Ağa‘ya üç yılda yaptırılmıştır. (1708-1711)
Taksilerde de özellikle Amerika’daki taksilerde de damalı şeritler bulunur. Burada da yolculuğa atıf vardır. Damalı yüzey boyutlararası yolculuğun bir diğer anahtarıdır.
Mason tapınaklarının hepsinde damalı yüzey bulunur. Tekris yani masonluğa kabul ayini bu yüzey üzerinde gerçekleştirilir. Ayrıca damalı yüzeye giriş öncesinde iki yanımızda güneş ve ayı simgeleyen iki sütun bulunur. Bunlara Boaz ve Jachin adı verilir. Bunlar, Süleyman mabedinin sütunlarını temsil eder.
Sonuç
Toparlamak gerekirse Mühr’ü-Süleyman, Davud yıldızı, İsrail sembolü, Siyon yıldızı adına ne derseniz deyin, bir anahtardır. Hayır ve şer için de kullanılan bir anahtardır. Piramitler ve damalı yüzey de birer anahtardır. Yıldızlar ve piramitler de damalı yüzeydeki siyah ve beyaz renkleri gibidir.
Ancak şu bilinmelidir ki; bugün bu sembollerin ekserisi kötü insanların elinde, kötü emellere alet edilmektedir. Süleyman Mührü, iyi amaçlı koruyucu tılsımlar için kullanılmasının yanı sıra, cinlerle iletişim, en tehlikeli kara büyüler için kullanılmaktadır.
Sembolleri kullanmak ya da kullanmamak önemli değildir. Mühim olan sembollere özünü bilmek ve gerektiği şekilde koruyabilmektir.